HANDELSBETINGELSER

Husk altid at læse handelsbetingelser og -vilkår igennem, inden du foretager et køb. På den måde sikrer du dig den bedste oplevelse, ved at handle hos os. Alle aftaler med os indgås på dansk, og alle betingelser er iht. gældende dansk købelov. Nedenstående betingelser gælder for samtlige leverancer fra DK Gruslevering.

KONTAKTOPLYSNINGER
DK Gruslevering er udelukkende en online-forretning og ikke en fysisk butik. Al kontakt og korrespondance til os foregår derfor skriftligt via e-mail eller post.
DK Gruslevering

Adresse: Industrivænget 8
DK-postnummer og by: 4622 Havdrup
CVR-nr.: 41177152
Telefon: +45 46 56 03 97
E-mail: Info@dkgruslevering.dk

BETALINGSKORT
Hos DK Gruslevering kan du betale med Dankort, VISA/Dankort, MasterCard, VISA, VISA Electron og mobilepay. Beløbet trækkes først fra din konto, når din ordre er afsendt fra os. Du betaler således aldrig for varer, som ikke er afsendt.

SIKKERHED OG DATABESKYTTELSE
Når du køber en vare hos DK Gruslevering, registrerer du dine betalingsoplysninger. Dine kontooplysninger kontrolleres udelukkende gennem vores aftale med PBS, gennem en sikker og krypteret forbindelse kaldet SSL (Secure Socket Layer). DK Gruslevering har på intet tidspunkt adgang til disse oplysninger, og oplysningerne lagres ikke i nogen systemer. Forbrugerlovgivningen har fastsat de gældende bestemmelser om databeskyttelse for at beskytte forbrugerens identitet og privatliv. DK Gruslevering er forpligtet til at overholde disse bestemmelser. Data, der identificerer dig personligt som forbruger, vil aldrig blive distribueret videre til en tredjepart. Alle, der handler hos DK Gruslevering, skal være fyldt 18 år. Er du mindreårig, kan du få hjælp af en værge eller en forælder.

BESTILLING OG LEVERING
Vi leverer kun til adresser på på Sjælland (ikke brofaste øer), og det er vores målsætning at levere alle varer så hurtigt som muligt. Er varen på lager, afsendes den inden for 1-3 hver dage.
Er varen udsolgt, vil der på din ordrebekræftelse fremgå den forventede leveringstid. Der tages forbehold for, at varen kan blive udsolgt på købstidspunktet, udgå eller forsinkes fra vores leverandører. Skal du bruge varen en bestemt dato, så kontakt os for at høre om mulighederne.

FORTRYDELSES- OG REKLAMATIONSRET
Fortrydelsesret
Ønsker du at returnere en vare til os, skal den være i samme stand som ved levering, og emballeres korrekt og forsvarligt i den oprindelige emballage til returfragten. Vi skal kunne sælge varen igen som en ny vare.

RETURNERING
Som kunde hos os, har du ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage efter modtagelse af din vare. Det vil sige, at når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, skal varen sendes tilbage til os inden for 14 dage. Du betaler selv for at varen returneres til os, og skulle der ske skader på varen under forsendelsen, er det dig der hæfter for det.

Hos DK Gruslevering kan vores varer ikke returneres med normal post. Skal pakken returneres, kan dette ske med vores lastbil, og der skal derfor betales en returfragt. Returfragterne lyder som følger:
Bigbag leveret til kantsten 700,00 kr. pr. stk.
Bigbag leveret med storkranbil (8-10 meter fra kantsten) Kr. 900,00 pr. stk.
Træbriketter leveret til kantsten 700,00 kr. pr. stk.
Løse læs, der ikke kan aflæsses hos kunden, eksempelvis grundet manglende pladsforhold m.m., som skal køres retur Kr. 1.100,00 pr. produkt
Løse læs afhentes kun med kranbil Kr. 1.100,00 pr. produkt

Varens stand ved returnering
Hvis varen har mistet værdi, kan du kun få en del eller intet af købsbeløbet tilbage. Tab af varens værdi kan skyldes, at du som kunde har brugt varen på en anden måde end hvad der har været nødvendigt, for at fastslå varens art, egenskaber eller den måde varen fungerer på m.v. Derudover kan tab af varens værdig også ske, hvis varen har været aflæsset på et løst underlag, hvortil resultatet heraf har gjort at varen uløseligt er blevet blandet sammen med andre elementer ved leveringen.
Beløbet du som kunde kan få tilbage ved returnering afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan dette betyde, at du kun får fragtomkostningerne refunderet. Der skal dog altid betales en returfragt af dig som kunde, ved returnering af en vare du har bestilt hos os.

Ved nogle varetyper accepteres delvis fortrydelse ikke. Skulle du som kunde alligevel stå i den situation at du har købt for meget, er du altid velkommen til at kontakte os for at lave en aftale om returnering – så finder vi selvfølgelig frem til en løsning, for at hjælpe dig. En løsning kan eksempelvis være til for at hjælpe dig af med det/de for meget indkøbte varer mod et håndterings- /administrationsgebyr. Dette oplyses altid inden aftalen ingås med dig.

Varer som kan være omfattet returomkostninger (kontakt os for aftale):

  • Betonvarer
  • Granitvarer (undtaget skærver)
  • Jord
  • Muld
  • Gødning
  • Spagnum
  • Bark og flis produkter
  • Træbriketter

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Fortryder du dit køb hos DK Gruslevering vil du få dine penge tilbage, når vi har modtaget varen retur på vores lager/leverandør. Viser det sig, at varen er værdiforringet ved modtagelse, fratrækker vi det beløb som værdiforringelsen svarer sig til. Beløbets størrelse kan variere fra salg til salg og kan derfor ikke fastsættes.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger, senest 14 dage fra den dag vi har modtaget besked fra dig om, at du vil fortryde aftalen. Dette gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel som du benyttede ved købet, med mindre andet er aftalt. Vi hos DK Gruslevering kan tilbageholde tilbageførslen indtil vi har fået varen retur til vores lager/leverandør, med mindre du sender os dokumentation på at have returneret varen.

LEVERING TIL KANTSTEN (AFTIPPET)
Når du har handlet hos os, og har valgt at få leveret dine varer aftippet, vil læsset blive aftippet op til dit grundskel, som ofte vil være ved din kantsten. Er der et specifikt sted på din leveringsadresse, hvor du ønsker at få dit læs aftippet, kan du i notefeltet under din bestilling beskrive og markere hvor på din adresse materierne skal læsses af.

Betingelser for levering: Det er vigtigt, at det sted du vil have dit læs aftippet ikke har almindelige fliser på kørestedet, da de risikerer at briste. Derudover er det vigtigt, at underlaget skal være bygget til kørsel med tunge køretøjer. Vejen skal minimum være 3 meter i bredden, for at lastbilen kan være der. Er betingelserne ikke opfyldt, kan vores chaufører ikke levere dit læs på dit ønskede aflæsningssted, men finder selv et andet sted, som chaufføren finder bedst egnet.

LEVERING MED KRAN/GRAB (EVENTUELT OVER HÆK)
Har du valgt at få dine varer leveret med kran/grab er det vigtigt, at følgende betingelser er opfyldt, så vores lastbiler kan komme frit frem til din leveringsadresse:

Vores lastbiler kan løfte materialer maksimal 3 meter op i luften over forhindringer såsom en hæk, hegn eller lignende, og kan række maksimalt 8 meter ind på din leveringsadresse fra lastbilens centrum. Er der luftledninger til stede ved adressen, skal der være minimum 5 meters frihøjde til rådighed.
Det er vigtigt, at vores lastbiler har mulighed for at parkere på et kørefast grundlag, der kan klare tunge køretøjer, under aflæsningen. Vejen skal minimum være 3 meter i bredden, for at lastbilen kan være der. Almindelige fliser er ikke et kørefast underlag, da lastbilens vægt kan få fliserne til at briste.

Bliver ovenstående betingelser ikke overholdt, vil chaufføren finde det bedst egnede sted at aflæsse dine varer.

LEVERING AF BIGBAGS til kantsten
Når du har handlet hos os, og har valgt at få leveret dine varer i en bigbag, vil materialerne blive aflæsset op til dit grundskel, som ofte vil være ved din kantsten. Er der et specifikt sted på din leveringsadresse, hvor du ønsker at få din bigbag aflæsset, kan du i notefeltet under din bestilling beskrive og markere hvor på din adresse materierne skal læsses af.
Betingelser for levering: Det er vigtigt, at det sted du vil have din bigbag aflæsset ikke har almindelige fliser på kørestedet, da de risikerer at briste. Det er derfor vigtigt, at underlaget skal være bygget til kørsel med tunge køretøjer. Vejen skal minimum være 3 meter i bredden, for at lastbilen kan være der. Er betingelserne ikke opfyldt, kan vores chaufører ikke levere din bigbag på dit ønskede aflæsningssted, men vil i stedet finde et andet sted, som chaufføren finder bedst egnet.

At få leveret dine varer i en bigbag er en god mulighed at benytte dig af, hvis vores lastbiler ikke kan køre tæt nok på eller ind på din leveringsadresse, for at aftippe dine varer. Afstanden fra centrum af lastbilen og ind på din leveringsadresse, kan maksimalt være 8 meter. Hvis du ønsker denne leveringsmetode, skal du vælge ”levering med kran/grab (over hæk) under din bestilling.

LEVERING PÅ PALLE MED FRAGTMAND
Alle varer du bestiller på palle via DK Gruslevering leveres med en fragtmand. Bestiller du dine varer inden kl. 11:00 på en hverdag, leveres dine varer på din leveringsadresse normalt inden for 3-5 hverdage.

Pallen med din varer vil blive sat af med en palleløfter eller en løftevogn. Det er vigtigt at huske, at en palleløfter eller en løftevogn ikke kan køre i græs, grus eller småsten, og at pallen ikke kan sættes i græs, grus rabatter eller ved vejkanter, da det ikke er sikkerhedsmæssigt ansvarligt overfor trafikanter, cyklister, fodgængere og lignende.

Alle leveringer pakkes på en stor fragtbil, der er op til 16,75 meter lang. Grundet fragtbilens størrelse, kan det være svært for vores chauffører at komme frem til dit ønskede aflæsningssted, hvis der er forhindringer i vejen. Vejen skal minimum være 3 meter i bredden, for at lastbilen kan være der.  Der skal være en frihøjde til kørebanen på min 4,20 m. fra træer og buske, så vores fragtbil kan komme frem.
Du behøver ikke være hjemme, når vi kommer med din levering. Hvis det ønskede aflæsningssted ikke kan opfyldes. kan vores chauffører selv kan finde frem til det bedst egnede aflæsningssted.

KLAGE RETTIGHEDER
Vi behandler alle klager og reklamationer seriøst, da vi både ønsker den bedste kundeservice men også et professionelt forhold til alle vores kunder. Det er en ambition at til trods for en reklamation på en vare, så skal du have lyst til at handle hos os igen.

Købeloven giver reklamationsret i 24 måneder. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængigt af den konkrete situation. Det er et krav, at en reklamation skal være berettiget. Manglen må ikke være opstået som en følge af brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Hvis du ønsker at reklamere over en vare/produkt/leverance, skal du kontakte os med det samme. Hvis det medfører returnering, skal vi bl.a. drøfte afleveringssted. Kontaktoplysninger finder du på vores kontaktside.

Når reklamationen er berettiget, refunderer vi rimelige fragtomkostninger, som du har i forbindelse med returnering af varen.

Når du returnerer varen, efter du har taget kontakt til os, bedes du angive følgende: Ordrenummer og beskrivelse af fejlen. Det kan være på et stykke papir eller en mail (efter aftale).

Bemærk: Der er ikke reklamationsret på forkert bestilte produkter.

Fragt:
Alle priser er inkl. fragt på Sjælland. Vi tilbyder pt. Ikke fragt til Fyn og Jylland.

Moms:
Alle priser er inklusive moms.

OBS!
Levering af paller leveres til nærmeste kørefaste vej, som er asfalteret, og sættes ved kantstenen. Vores store fragtbiler kan ikke levere inde i haveforeninger og trafikerede, offentlige veje. Alle betingelser er gældende med mindre andet er aftalt med DK Gruslevering eller chaufføren på stedet.

DISCLAIMER
DK Gruslevering ønsker altid at give dig den bedst tænkelige oplevelse, ved at handle med os. Derfor opdaterer og vedligeholder vi løbende vores hjemmeside for at sikre dig så præcise oplysninger som muligt. Vi tager dog forbehold for, at der på hjemmesiden kan fremstå utilsigtede menneskelige fejl eller oplysninger, f.eks. omkring leveringstider, udsolgte varer, priser m.m., og kan ikke drages til ansvar herfor.

Se endvidere vores persondatapolitik her